Ledig?

Som min arbetssituation har sett ut sista två månaderna så har jag ofta varit ledig tisdagar och torsdagar. På något sätt så förstår jag nu alla pensionärer som egentligen har all tid i världen, men som ändå känner sig stressade över att det är så mycket. (Okej, pensionärerna har inte träning varje kväll och match både lördag och söndag på helgen, men ändå..). Då Patrik är som en trött åsna de få timmar han är ledig och hemma, har det helt naturligt blivit jag som får stå för allt det "husliga". Fördelen är att jag blir ganska all-round då jag får ta tag i lite av varje. Och gött att ha nåt att greja med, annars hade man väl tråkat ihjäl sig. I tisdags fixade jag tvätt, köpte nya blommor, handlade, letade sytråd till en gardin som ska läggas upp, tvättade bilen, ordnade med flytt av en match, hämtade bilen på statonen samt var ute och löpte. Idag väntar ett besök hos HSB, handling, solning och städ av lägenhet innan jag ska vara på möte i hallen innan träningen 18.00. Kan nog även bli ett besök hos Broder Tuck på Sunningen om han känner för att bjuda på kaffe.

Nej, jag får igång här ;). Ha en bra dag :)!

Caroline ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0