Ny vecka!

Då var det måndag igen! Söndagens sovmorgon och eftermiddagspowernap satte sina spår, då jag, som brukar somna så fort jag lägger huvudet på kudden, låg och vred mig till 2-snåret i natt. Trots att man vet att det bara gör det värre kan man inte låta bli att kolla på klockan med jämna mellanrum! Som ett resultat av detta var jag allt annat än pigg när klockan ringde i morse och kände mig riktigt segstartad när jag började starta upp datorn på jobbet. Dagen tog dock en positiv vändning när ett stort antal semlor bars in på förmiddagsfikat. Semlor kan vara det goaste som finns och av taktiska skäl hade Fastighetsbyrån valt att bjuda oss på detta idag istället för på fettistagen i morgon, vilket trots att jag lovat mig själv att var nyttig i veckan, var mer än välkommet från min sida (kan tilläggas att jag är ledig på tisdagar). Att semlorna dessutom var köpta på Einars gjorde inte saken sämre. Kaffe på det och jag fick en helt annan energi ;).

Efter jobbet bar det av till Rimnershallen för träning. Trots fortsatt sega ben var det skönt att få rört på sig. Träningen skulle avslutas med fyra omgångar "Tysken" (läs: världens jobbigaste övning). Efter två omgångar säger Stefan att nu är det bara en omgång kvar. Gött, tänker vi och tar bränner våra sista krafter, varefter vi gör en ansats att börja samla ihop bollarna. Då kommer Emma, även kallad "P", och vräker ur sig något i stil med "Men hallå, det är ju en omgång kvar!". Så vi fick ju snällt gå tillbaka och köra igen. Tack Emma för att du tänker på oss med lite sämre kondition!

Som grädde på moset denna måndag väntade en härlig tvättid på jag kom hem. Underbart!

Nu är veckan i alla fall "skudt igang" som man säger på andra sidan sundet;). I morgon är jag ledig från jobbet och på kvällen är träningen inställd till förmån för annan aktivitet. Kan nog bli en riktigt go dag!

Ha en bra vecka !

Caroline ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0